Redactioneel | Introductie Sardes Special 'Perspectief op inclusief in het onderwijs'

Redactioneel | Introductie Sardes Special 'Perspectief op inclusief in het onderwijs'

De roep om inclusief onderwijs zwelt steeds meer aan. Ook in Nederland. De diversiteit in onze samenleving vraagt in toenemende mate om (h)erkenning, waardering én benutting van leerlingen met diverse mogelijkheden, talenten en vaardigheden. Een groeiende groep organisaties en individuen is van mening dat het in deze tijd niet meer past om leerlingen in het speciaal onderwijs te plaatsen. Zij geloven dat, als leerlingen van jongs af aan samen onderwijs krijgen, ze met elkaar leren omgaan en zich tot elkaar leren te verhouden.

Zo begint het redactionele artikel van IJsbrand Jepma en Sanne Spiero dat zij schreven voor de Sardes Special 'Perspectief op inclusief in het onderwijs'. Verder lezen? Download het hele artikel via het formulier hieronder.

Details

  • Auteurs: IJsbrand Jepma en Sanne Spiero

Download formulier


Hierbij geef ik toestemming mijn gegevens op te slaan voor communicatie doeleinden.
 


Vernieuw code »Als u de tekst niet kunt lezen
* Deze velden zijn verplicht


Meer weten?