Beleving VO-docenten van taalachterstand bij leerlingen

19 april 2017

Regelmatig komen er onderzoeken in het nieuws waaruit blijkt dat Nederlandse kinderen slecht(er) lezen. Ook andere taalonderdelen staan onder druk als we onderzoekers moeten geloven.

Het achterblijven van taal bij leerlingen noemen we taalachterstanden. We verstaan hieronder een achterstand in de ontwikkeling van (de Nederlandse) taal.

Sardes is benieuwd naar de beleving van taalachterstanden bij docenten in het voortgezet onderwijs. Middels deze enquête hopen we hier meer over te leren.

Ben jij docent in het voortgezet onderwijs?

Dan willen we je vragen om op de link te klikken en (anoniem) een korte vragenlijst van ongeveer 3 minuten in te vullen.

De vragenlijst is te bereiken via deze link:
https://sardes.datacoll.net/ultuioqcjl?l=nl

Wil je op de hoogte gehouden worden van de resultaten van deze enquête? Stuur dan een bericht naar: j.maarse@sardes.nl

Meer weten?